Vijnana-joogassa huomioidaan yksilöllisyys, ja se sopii kaikentasoisille joogaajille. Selkeä ja käytännönläheinen opetustapa tarjoaa monipuolisia keinoja omatoimiseen joogan harjoittamiseen ja helposti toteutettavia vinkkejä hyvinvoinnin ylläpitämiseen arjessa.

Vijnana joogaharjoituksen perustana on “just sitting” hiljentymismetodi.

Pranayama- eli hengitysharjoituksia toteutetaan ainutlaatuisella tavalla. Hengitykseen liittyvät Vayu-harjoitukset mahdollistavat monipuolisen ja mielenkiintoisen lisäulottuvuuden klassisiin hengitysharjoituksiin. Hengitysharjoitusten lisäksi Vayuja hyödynnetään joogaliikkeissä kehon linjaamiseen ja voiman kohdentamiseen sekä hienovaraisen kehotietoisuuden kehittämiseen.

Liikkeitä (asanoita) toteutetaan “The Seven Vital Principles” kehonhallintametodin avulla. Sen avulla luodaan kokonaisvaltaisia, eheitä, tasapainoisia ja orgaanisia liikkeitä, joissa on mukana voimaa, tilaa, keveyttä ja notkeutta. Vijnana-joogan kehonhallinta on myös tietoisuuden kehittämistä.

Joogatekstien opit ovat suuntaviittana syvällisempään elämän ymmärtämiseen ja oman joogapolun merkityksen oivaltamiseen. Vijnana – ”Sisäisen kirkkauden ja viisauden saavuttaminen syntyy henkilökohtaisen harjoituksen kokemuksista.”

Syventävää tietoa Vijnana-joogasta ja ainutlaatuisista Vayu-harjoituksista:www.vijnanayoga.org

Yhteystiedot - Olo-Tila

"Yhdessä tekeminen rikastuttaa kokemista. Yhdessä kokeminen antaa merkityksen tekemiselle."