Vijnana-joogassa huomioidaan yksilöllisyys ja se sopii kaikentasoisille joogaajille. Selkeä ja käytännönläheinen opetustapa tarjoaa monipuolisia keinoja omatoimiseen joogan harjoittamiseen ja hyvinvoinnin ylläpitämiseen arjessa.

Vijnana joogaharjoituksen perustana on “just sitting” hiljentymismetodi.

Pranayama- eli hengitysharjoituksia toteutetaan ainutlaatuisella tavalla. Hengitykseen liittyvät Vayu-harjoitukset mahdollistavat monipuolisen ja mielenkiintoisen lisäulottuvuuden klassisiin hengitysharjoituksiin. Hengitysharjoitusten lisäksi Vayuja hyödynnetään joogaliikkeissä kehon linjaamiseen ja voiman kohdentamiseen sekä hienovaraisen kehotietoisuuden kehittämiseen.

Liikkeitä (asanoita) toteutetaan “The Seven Vital Principles” kehonhallintametodin avulla. Sen avulla luodaan kokonaisvaltaisia, eheitä, tasapainoisia ja orgaanisia liikkeitä, joissa on mukana voimaa, tilaa, keveyttä ja notkeutta. Vijnana-joogan kehonhallinta on myös tietoisuuden kehittämistä.

Joogatekstien opit ovat suuntaviittana syvällisempään elämän ymmärtämiseen ja oman joogapolun merkityksen oivaltamiseen. Vijnana – ”Sisäisen kirkkauden ja viisauden saavuttaminen syntyy henkilökohtaisen harjoituksen kokemuksista.”

Olo-Tilassa opetetaan Vijnana joogaa kunnioittaen puhtaasti Vijnana joogan äidin Orit Sen-Guptan opetuksen linjauksia. Jutalla on vahva yhteys Vijnanan juurille ja hän on opiskellut Vijnana joogaopettajaksi aikoinaan Israelissa Wingate instituutissa, jossa Orit Sen-Gupta on opettanut Vijnana joogaopettajia 90-luvulta asti. Jutta päivittää osaamistaan vuosittain opettajansa johdolla. Jutta on tiiviissä yhteydessä opettajansa lisäksi Israelin Vijnana joogaopettajien yhteisöön joka on traditiomme suurin ja jossa toteutetaan vahvasti Vijnana joogan perinteitä.

Syventävää tietoa Vijnana-joogasta ja ainutlaatuisista Vayu-harjoituksista:https://vijnanayoga.com

Yhteystiedot - Olo-Tila

"Yhdessä tekeminen rikastuttaa kokemista. Yhdessä kokeminen antaa merkityksen tekemiselle."